dates Copa Amèrica Barcelona 2024
@americascup

(EFE) La primera regata preliminar de la 37a Copa Amèrica, que es disputarà a la localitat de Vilanova i la Geltrú del 14 al 17 de setembre, ja té la logística gairebé totalment a punt. Serà el primer banc de proves de cara a la Copa Amèrica, que se celebrarà a Barcelona a partir de l’agost del 2024.

Els sis vaixells de la Copa Amèrica de Barcelona, a punt

L’Emirates Team New Zealand —defensor del títol—, l‘INEOS Britannia, el New York Yacht Club American Magic, el Lluna Rossa Prada Pirelli, l’Alinghi Red Bull Racing i l’Orient Express Team France —l’últim equip a arribar— competiran en igualtat de condicions, amb embarcacions idèntiques de quatre tripulants i amb els millors regatistes del món.

Les instal·lacions del Club Nàutic Vilanova, seu de l’organització de la prova i on estaran també les llanxes dels àrbitres i jutges de la regata, i la drassana Súperyates Pendennis Vilanova, on s’ubiquen ja les bases (hangars) dels equips, ultimen els darrers detalls abans de l’inici de la regata.

A les bases s’hi col·locaran els AC40 —monotips amb “foils” (hidroales) d’11,9 metres d’eslora total. Seran allà després de cada jornada perquè els equips de terra procedeixin a revisar-los. També hi ha instal·lats dos polipastos (grues mòbils) de 200 i 620 tones per al trasllat dels AC40 al pantalà que s’ha construït per a l’ocasió.

Un esdeveniment amb ressò mundial

Aquesta mateixa setmana s’ha ultimat el pla director de seguretat de l’esdeveniment, pel qual els Mossos d’Esquadra desplegaran 530 agents a Vilanova en coordinació amb la Policia Nacional, la Guàrdia Civil i la Policia Local de Vilanova. La ciutat quedarà blindada als vehicles per acollir les prop de 15.000 persones que s’esperen cada dia al llarg del cap de setmana.

També s’ha preparat un centre internacional de premsa, que serà a l’edifici de La Daurada, ja que la xifra de periodistes acreditats de tot el món supera de llarg el centenar. També hi haurà un “hospitality center” per a convidats de l’organització i dels equips.

Una primera prova de foc

Els equips, mentrestant, s’entrenen intensament a Barcelona i s’espera que dimarts, 12, els AC40 es traslladin navegant a Vilanova en un recorregut de 25 milles (48 km). S’espera que sigui una de les regates més disputades de l’any, ja que el sistema de competició en flota (tots contra tots) propicia la igualtat entre els equips.

Després de la regata oficial d’entrenament de dijous, 14 de setembre, es disputaran tres mànegues sobrevent-sotavent (entre boies) divendres i dissabte, amb dues més el diumenge 17 de setembre per tancar la competició el mateix dia amb una regata final en match race (vaixell contra vaixell) entre els dos primers classificats després de les vuit mànegues. L‘horari dels tres dies de competició serà de les 15.30 a les 17.30 h.

Les condicions de la regata

El límit de vent per disputar les regates de competició estarà entre els 6,5 i 21 nusos (12 i 39 km/h). El camp de regates se situarà a uns 500 metres de la platja de Ribes Roges. Tindrà unes dimensions de 3,5 km de llargada i 1,5 km d’amplada. Us envoltareu d’un perímetre d’exclusió d’uns cinc quilòmetres de llarg i 3,5 d’amplada per raons de seguretat.

A més, els dies 16 i 17, 210 embarcacions de la classe patí de vela, la reunió més gran de la seva història, prendran part en dues regates d’exhibició al mateix escenari de la competició, el camp de regates on competiran els AC40.

El village oficial de la cursa, situat a la plaça del Port, s’inaugurarà dijous i la cerimònia d’obertura es durà a terme a les 19 h, després de la regata oficial d’entrenament d’aquella tarda.