La suspensió de totes les competicions de futbol per la crisi del coronavirus fa que les operadores, segons les associacions de consumidors OCU i FACUA, estiguin obligades a compensar els clients que s’han quedat sense veure aquest esport. A continuació repassem, seguint les recomanacions que ha publicat l’OCU, quin és el cas de cada operadora.
Movistar
El futbol de pagament que ofereix Movistar no té un preu específic perquè forma part d’altres paquets de serveis. En aquest cas, segons l’OCU, el client haurà de “sol·licitar a la companyia que determini el preu del futbol” per suspendre cobrament en la seva part proporcional als partits no celebrats. Segons l’associació de consumidors, els usuaris que s’han posat en contacte amb la companyia se’ls diu que “no està previst retornar automàticament la quantitat pagada”, ni tampoc fer un descompte generalitzat. L’operadora els està indicant que un cop rebin la factura es posin en contacte amb ells per negociar “una compensació” pels partits que no han pogut veure.
Orange y Jazztel
En el cas d’aquestes dues companyies el paquet de futbol és un afegit opcional que sí que té un preu concret i delimitat. Els clients poden sol·licitar “eliminar temporalment el paquet de futbol”. Segons l’OCU les operadores no “haurien de cobrar cap penalització ni compensació pel compromís de permanència”.
MiTele Plus
Els usuaris que vegin el futbol de pagament online per aquesta plataforma poden donar-se de baixa perquè en aquest cas no hi ha cap tipus de permanència en el contracte.