La Copa Amèrica de Vela Barcelona 2024 ja té cinc dels sis vaixells fent proves al Port Vell de Barcelona. L’últim a fer el protocol·lari acte de bateig i avarament ha estat l’equip del New York Yacht Club American Magic amb el seu Patriot, l’AC75 amb què disputaran la prova aquest estiu a la nostra ciutat. D’aquesta manera, l’únic vaixell que queda pendent és l’Orient Express després que ja ho hagin fet, a més dels nord-americans, les naus de  l’Emirates New Zealand, el Luna Rossa italià, l’Alinghi suís i l’Ineos Britannia.

Una festa familiar per batejar l’AC75

El bateig i la posada a l’aigua del Patriot per part de l’American Magic ha estat un acte íntim amb els membres de l’equip nord-americà i les seves famílies. El vicecomodor —persona encarrega als clubs nàutics de la inspecció i ordre de les embarcacions—, Clare G. Harrington, ha estat l’encarregat de fer el bateig. “El New Tork Yacht Club mai ha abandonat el seu objectiu principal, que és garantir la competició internacional al més alt nivell d’habilitat i rendiment. Aquesta és la nostra tradició”, ha explicat.

Les dades del Patriot, el vaixell de l’American Magic

El Patriot, que agafa el relleu dels seus predecessors en altres edicions de la Copa Amèrica i que, amb l’AC40, va guanyar la primera regata preliminar a Vilanova i la Geltrú el mes de setembre passat, és, per als seus responsables, la culminació del disseny d’embarcacions nord-americanes. Entre les seves qualitats destaquen un disseny millorat del casc amb diferents condicions de vent i mar; noves hidroales (“foils”) més lleugeres, amb una envergadura de quatre metres i mig, que l’ajuden a sortir de l’aigua; sistemes electrònics, hidràulics i de “software” actualitzats per millorar el control i la maniobrabilitat, i la reducció de la tripulació —d’11 a vuit membres—, que fa servir pedals innovadors que alimenten els sistemes del Patriot.

El nou AC75 de l’American Magic té un pal de 26,5 metres i dues veles majors bessones i una vela de proa que sumen un total de 230 metres quadrats. Per dissenyar-lo s’hi han dedicat més de 108.000 hores i unes 65.000 per construir-lo.