Turisme de Barcelona va néixer el 1993, després dels Jocs Olímpics, per promocionar la marca Barcelona fora de la ciutat amb un model de gestió publicoprivat, participat per l’Ajuntament, la Cambra de Comerç i la Fundació Barcelona Promoció.

L’entitat va començar agrupant un sector al voltant de l’allotjament, l’atenció i la informació al visitant i el producte comercial a l’oficina d’informació turística que va obrir a la plaça de Catalunya el 1996. Actualment la ciutat disposa de 13 oficines de turisme a diferents punts de la ciutat per tal de donar informació personalitzada en 25 idiomes.

Reptes de futur: millorar la gestió dels visitants i un turisme més sostenible

Segons alguns estudis, Barcelona és actualment la primera ciutat de l’estat espanyol pel que fa a massificació turística i la vintena d’Europa. Cada any passen per la nostra ciutat més de set milions de visitants. Per això Turisme de Barcelona s’ha marcat com a repte de futur millorar la gestió d’aquest volum de turistes.

Com explica Eduard Torres, president del Comitè Executiu de Turisme de Barcelona, “ara estem en un altre moment. La ciutat ja està promocionada i el que hem de fer és distribuir els visitants per la ciutat i fer de Barcelona una destinació sostenible“.

Aquest mateix any Barcelona ha obtingut 41 milions dels fons europeus Next Generation per a la desconcentració i millora de la qualitat turística, amb un pla a desplegar els anys 2024 i 2025. Barcelona tanca un estiu de recuperació turística amb menys visitants, estades més llargues i despesa més alta.