Nissan

La taula per a la reindustrialització de les plantes de Nissan ha rebut diversos projectes per ocupar els terrenys que la multinacional buidarà a finals del 2021. En la tercera trobada, que reuneix el Ministeri d’Indústria, el Departament d’Empresa i els sindicats, s’han explicat diverses propostes, totes relacionades amb l’electromobilitat.

Bateries, cotxes elèctrics i electromobilitat

Segons l’empresa i els sindicats que s’han trobat aquest dijous, els projectes que hi ha sobre la taula s’agrupen en tres grans escenaris: una planta de producció de bateries, un espai de muntatge de vehicles elèctrics o un pol d’electromobilitat integrat per diferents empreses. Ara bé, Generalitat i Govern espanyol no tanquen la porta a altres propostes i afirmen que continuen “buscant potencials alternatives” que encaixin amb el projecte que volen.

L’executiu espanyol dona de marge fins al 10 de desembre perquè les empreses interessades presentin les propostes. El secretari general d’Indústria, Raül Blanco, confia poder resoldre la licitació abans que acabi el 2020.

“Maximitzar els llocs feina”

A la negociació també hi participen els sindicats -Sigen-Usoc, CCOO, UGT i CGT-, que demanen que a l’hora de seleccionar les ofertes es prioritzin aquelles que permetin una “maximització dels llocs de treball” i així mantenir el teixit industrial a la zona. Els treballadors no estan a favor de dividir els terrenys en parcel·les i explotar-los per separat, sinó que per a ells és predominant donar feina a milers de treballadors.