tren port adif

(ACN) El Port de Barcelona i Adif crearan una societat conjunta per gestionar el node logístic ferroviari. Així ho ha avalat aquest dimecres el Consell de Ministres, que ha donat llum verda a la creació de Train Port Barcelona, participada al 50 % pels dos organismes i que s’encarregarà de gestionar la logística ferroviària a l’àrea metropolitana de Barcelona. L’executiu de l’Estat ha assegurat que és un element “clau” per impulsar el transport ferroviari de mercaderies en l’eix del mar Mediterrani i la seva àrea d’influència, així com pel transport internacional. Un cop es constitueixi la societat, la previsió és que els socis treballin de manera coordinada en la planificació i desenvolupament i optimitzin les inversions.

Can Tunis i les terminals del port de Barcelona

La constitució de Train Port Barcelona ja es preveia en el protocol de col·laboració per impulsar la construcció dels nous accessos sud, viari i ferroviari del port de Barcelona, assolit l’octubre del 2020 entre el Govern espanyol, la Generalitat, Adif, Ports de l’Estat i la infraestructura barcelonina.

L’àmbit d’actuació de la societat comprèn el complex ferroviari de Can Tunis, la Terminal Intermodal i Logística de la Llagosta, la futura Terminal Intermodal del Port de Barcelona i la Terminal Intermodal d’Autopista Feroviaria o “ferroutage”.