(ACN) El Saló Internacional de la Logística (SIL) celebra 25 anys en una edició en què el sector “es reinventa” i constata que en aquests anys ha deixat de ser una activitat radicada únicament als polígons per ser “profundament urbana”. Amb més de 650 empreses participants, un 40 % de les quals internacionals, la fira compta amb més de 150 primícies mundials. Precisament, alguns dels expositors proposen canviar el model logístic amb magatzems repartits per la trama urbana i potenciar el repartiment amb bicicleta.

La revolució tecnològica també s’ha fet palesa als passadissos del saló, on s’han mostrat sistemes com un xat d’intel·ligència artificial que imita ChatGPT i que t’ajuda a triar quin és el magatzem més adequat per la teva mercaderia. Els robots també estan presents als passadissos del saló i s’han convertit en una ajuda cabdal per a gestionar millor els estocs de les empreses de logística.

Impacte econòmic de més de 40 milions d’euros

L’esdeveniment organitzat pel Consorci de la Zona Franca de Barcelona (CZFB) reunirà 20.000 participants i tindrà un impacte econòmic a la ciutat i a l’àrea metropolitana de més de 40 milions d’euros. El certamen compta amb empreses com Usyncro, ecoDeliver, Aena, Seavantage, project44 o Locus Robotics i amb més de 50 empreses emergents.

Segons ha detallat el president del SIL, Pere Navarro, la logística es troba immersa en un procés d’innovació “constant”. La inauguració ha premiat els dirigents d’empreses públiques com Renfe, Cimalsa o Aena l’endemà de la Nit de la Logística que, amb la presència del rei Felip VI, va reconèixer la trajectòria de professionals del sector privat.