Durant els mesos de confinament pel coronavirus els mercats municipals s’han hagut de reinventar. Molts han optat per vendre els productes a través d’internet o del mòbil i que els repartidors els fessin arribar als clients. Una de les aplicacions que els ha ajudat es diu Manzaning.

Aquesta app agrupa alguns comerços de proximitat i 24 mercats municipals, com ara la Boqueria, el Mercat de Sants, el de la Sagrada Família o el d’Horta, entre d’altres. Una vegada s’accedeix a Manzaning, es pot triar la parada on fer la compra i després seleccionar els productes, que els porten a casa en menys de 48 hores.

De 30 comandes al dia… a 600

Els paradistes expliquen que abans de la pandèmia servien a dos o tres clients a la setmana, però durant el confinament les vendes en línia s’han disparat. De fet, s’han multiplicat per 20 i han arribat als 20.000 serveis. O dit d’una altra manera, el total d’establiments de l’aplicació ha passat de fer 30 repartiments al dia a fer-ne 600.

A més, la fundadora de Manzaning, Eva Tomás, explica que una de les característiques que més han valorat els compradors és que l’aplicació “trasllada l’experiència de compra física a l’entorn en línia”. Per això, quan els usuaris seleccionen els productes poden comunicar-se amb els botiguers a través d’un xat, per resoldre dubtes i rebre recomanacions.

Nous clients: els joves

Els paradistes del Mercat d’Horta, que ja fa un any que utilitzen l’aplicació, valoren positivament aquest servei. A més, celebren que gràcies a la modernització del mercat han pogut arribar a nous clients. Expliquen que cada vegada més joves utilitzen l’aplicació i que molts d’ells ja s’han convertit en clients habituals.

Comparteix a:
Imatge de l'autor/a