Fa anys que la planta de Santa Perpètua de Mogoda té dificultats. L’empresa assegura que des de 2009 no ha rebut cap encàrrec de les administracions públiques i el 2013 van perdre l’oportunitat de construir els combois del metro de Riad, la capital de l’Aràbia Saudita, que es van acabar adjudicant a una planta polonesa. Empresa i treballadors obren ara un període d’un mes de negociació. En cas que acabi sense acord, Inspecció de Treball haurà de prendre una decisió sobre l’ERO.

Gabriel Moreno és el president del Comitè d’Empresa a la planta de Santa Perpètua. Assegura que la mesura de l’expedient de regulació d’ocupació és innecessària i que el procés obert “és pervers des d’un inici”. Segons les dades dels sindicats europeus, de cara a 2015 es preveu una pujada de la demanda d’un 3% al mercat ferroviari i un increment dels encàrrecs a Alstom. Els treballadors no entenen com amb aquestes dades a la mà l’empresa es plantegi fer un ERO. Moreno creu que es tracta d’una operació deliberada d’Alstom, “que fa dos anys que reitera càrrega de feina de la planta de Santa Perpètua”, un fet que els treballadors fa cinc anys que denuncien. Moreno assegura que si l’empresa no s’asseu amb ganes de negociar els treballadors “defensaran els llocs de feina i la indústria ferroviària del país”.