Com que la demanda de locals al passeig de Gràcia per part de les firmes de luxe supera l’oferta d’espais, el preu dels lloguers s’ha disparat fins als 220 euros mensuals per metre quadrat. Davant la manca d’espais en planta baixa, marques com Miu Miu, Prada o Ermenegildo Zegna han optat per ampliar els seus establiments ocupant també la primera planta de l’edifici.

Sigui com sigui, les grans marques continuen interessades a establir el seu “buc insígnia” al passeig de Gràcia, perquè el preu elevat del lloguer no impedeix que l’establiment sigui rendible. De fet, segons el responsable del sector Retail High Streets de Cushman&Wakefield (C&W) a Espanya, Robert Travers, tant a Barcelona com a Madrid “les rendes es troben aproximadament tres cops per sota, en comparació amb els millors carrers de luxe de Londres, París, Zuric o Milà”.

Segons aquesta consultora immobiliària, que des de 2010 s’han encarregat de la meitat de les operacions d’instal·lació de grans marques a Espanya, el mercat del luxe es va posicionar primer a Madrid, abans de 2008. Però des de llavors, hi ha més marques buscant locals a Barcelona que no pas a la capital de l’Estat.

A més, C&W preveu que durant els propers anys encara hi haurà més marques de luxe interessades a instal·lar-se a Barcelona, perquè la combinació de turisme, comerç i serveis d’alta qualitat que ofereix la ciutat fa que tingui un gran potencial de vendes. La clau d’aquest desenvolupament del mercat del luxe és l’augment de la despesa dels visitants russos i de països emergents de l’Àsia i l’Orient Mitjà. El percentatge de turistes no comunitaris a Barcelona ha augmentat un 32% el 2013, sobretot de Rússia (+54%) i la Xina (+53%).

Malgrat la crisi econòmica, el 2012 va ser un any rècord de creixement del mercat del luxe, sobretot en països emergents. Per exemple, Àsia (excloent-ne el Japó) va representar el 32% de les vendes d’Hermés i el 28% de les Louis Vuitton Moet Hennessy.