El d'avui és un capítol més d'un diàleg de sords que ja dura un any i mig. Les negociacions entre sindicats i TMB són l'exemple més clar d'un peix que es mossega la cua: les reivindicacions d'uns no encaixen en les propostes dels altres. L'abril de l'any passat, el conflicte va veure la llum amb un principi d'acord que preveia negociar les demandes en el conveni col·lectiu. L'empresa va fer un pas acceptant els 2 dies de descans setmanal i una jornada de 7 hores i 5 minuts sense perdre poder adquisitiu, a banda de contractar 600 conductors en 5 anys. Però els treballadors ara denuncien falta de diàleg.¤W2 33 ]] C2.5 G 0 [[ *CG i JORDI ORTIZ, delegat del Comitè d'Empresa CGT-ACTUB "Las cosas no se pueden imponer. Está claro que queremos seguir negociando, que se nos quite esta imposición y llegar a un principio de acuerdo." Comissions Obreres, sindicat minoritari, no convoca l'aturada d'avui però sí que hi dóna suport, amb matisos. GENEROSO CALVO, secretari general d'Autobusos de CCOO "Hay que decir a los trabajadores que la culpa es de la empresa porque lo está aplicando, pero que la responsabilidad es de la mayoría porque se lo está permitiendo." TMB considera que les demandes dels treballadors són desproporcionades, irresponsables i que ampliarien les despeses de personal un 40%. Per això reclamen realisme per arribar a un acord, tot i que dubten que sigui possible. DÍDAC PESTAÑA, vicepresident de TMB "Són una majoria sinidical que fa més política que sindicalisme. No està defensant els interessos dels treballadors sinó usar els treballadors per fer política, cosa que no hauria de fer un sindicat." L'empresa tem que el conflicte s'allargui per radicalitzar-se encara més amb vista a futures eleccions.

La negociació del conveni entre TMB i els sindicats majoritaris resta encallat des de fa un any i mig. Durant tot aquest temps, no s’ha aconseguit consensuar la manera d’aplicar l’acord pel qual els sindicats van desconvocar llavors una vaga indefinida i l’empresa es va comprometre a garantir dos dies de descans setmanal a tots els empleats. La negociació no només no ha avançat, sinó que el diàleg s’ha enterbolit per les destrosses i incidents violents protagonitzats per alguns piquets i la cinquantena de sancions que TMB ha aplicat a determinats treballadors. Dilluns es va fer la darrera reunió entre l’empresa i els convocants de la vaga: no hi va haver acord ni tan sols sobre els temes a tractar.

Divisió sindical
El conflicte laboral que es viu a Autobusos de Barcelona des de fa gairebé dos anys ha provocat la divisió en dos blocs dels representants sindicals: d’una banda, els sindicats “tradicionals” (CCOO, UGT i SIT) i, de l’altra, els que han aconseguit situar-se al centre de la negociació liderant les vagues: CGT, ACTUB i la Plataforma Sindical (PS), escindida del SIT. Les eleccions sindicals es convocaran a la primavera.