Molta expectació avui per conèixer de prop com serà el primer autobús híbrid que circularà pels carrers de la ciutat. El prototip és de fabricació alemanya, combina el motor elèctric amb un de dièsel, però, de fet, aquest motor de combustió només s'engega quan disminuex la càrrega de bateria de l'elèctric, o sigui, quan supera els 30 quilòmetres per hora o si circula en pujada. Per tant, quan està parat o arranca, que és la major part del temps, funciona exclusivament amb el motor elèctric. I, a més d'estalviar el 30% de benzina i disminuir les emissions de CO2, no fa soroll. IGNASI ARMENGOL, director general d'Autobusos de TMB "L'híbrid és la millor solució per als autobusos". Però aquesta no és l'única aposta sostenible que s'ha presentat avui. Aquesta parada d'autobús funciona exclusivament amb energia solar. De moment se n'ha instal·lat una a la rambla de Guipúscoa, però l'entitat del Transport Metropolità té previst ubicar-ne fins a 100 a tots els municipis de l'àrea metropolitana. ANTONI POVEDA, president de l'Entitat Metropolitana del Transport "Tenen una autonomia de tres hores, suficient per funcionar sempre". A més, els panells d'informació no només indiquen quan tardarà l'autobús a passar, sinó que hi ha un espai previst per informar de possibles incidències.