SANTI VILA, conseller de Territori i Sostenibilitat "Si al Govern els fem la feina, els identifiquem els problemes més importants, ho consensuem amb l'operadora que es diu RENFE, que fins i tot va aliniat amb nosaltres, posa la solució sobre la taula, doncs la resposta ha de ser afirmativa: sí o sí."

Santi Vila ha explicat el contingut del document, entregat al Ministeri de Foment abans del descarrilament, en una conferència a l’Ateneu Barcelonès. Segons el conseller, la xarxa de Rodalies a Catalunya està “excessivament tensionada i estressada”, i ha qualificat la situació del servei d’“inadmissible”.

El conseller de Territori i Sostenibilitat ha remarcat la necessitat que el ministeri que dirigeix Ana Pastor adquireixi un compromís a curt termini. Segons Vila, “els han fet la feina, han identificat els problemes més importants” i han consensuat la llista amb Renfe, fet pel qual la resposta “ha de ser afirmativa sí o sí”. Si no passa això, segons el mateix conseller, s’entrarà “en una dinàmica de tensió i conflicte”.

El document lliurat al Ministeri de Foment preveu una sèrie d’actuacions a la xarxa de Rodalies que, segons ha explicat Santi Vila, tenen un cost de 306 milions d’euros, però comportarien un benefici molt més gran. Vila ha posat l’exemple de l’ampliació de l’andana de l’estació d’Arc de Triomf, que suposaria invertir 900.000 euros, però permetria doblar la capacitat del servei de la línia del Maresme.