VICENÇ GASCA, president de la Fundació Barcelona Comerç "Creiem que per aquests dos més, s'han de buscar festius que tinguin atractiu turístic comercial. Tenim ara el Congrés de Mòbils, tindrem també l'Alimentària"

L’eufòria dels consumidors durant l’epoca nadalenca va permetre suavitzar la caiguda de les vendes dels comerços, que van tancar el quart trimestre de l’any passat amb un descens del 2,5% respecte del 3,3% registrat en el mateix període de l’any  anterior. La davallada no ha estat suficient per revertir la tendència negativa i deixar enrere els números vermells.

Pel que fa a l’inici de les rebaixes, també va ser més fluix que l’any passat. Els comerciants creuen que pot ser degut que algunes firmes van avançar l’inici dels descomptes. Sobre aquesta qüestió, el president de la Fundació Barcelona Comerç, Vicenç Gasca, ha reconegut certa confusió entre els comerciants i ha defensat que s’ha d’aplicar la legislació catalana. Ara bé, també ha dit entendre que en l’actual moment de crisi s’aprofiti el buit legal per augmentar els ingressos.

El debat d’obrir més festius també s’ha posat damunt la taula i Gasca s’hi ha referit i ha valorat positivament que els dos festius extra que s’afegiran en la futura llei de comerç que prepara el govern català, siguin fixats per l’Ajuntament. Gasca ha reclamat, però, que aquests festius es facin coincidir amb esdeveniments que comportin una gran afluència de turistes, com el Mobile World Congress o l’arribada massiva de creueristes.

El comerciant ha xifrat en un 35% el nombre de comerços que no obren cap festiu i ha citat els resultats d’una enquesta segons la qual el 58% dels comerciants asseguren que no obririen els festius de juliol i agost tot i que estiguessin dins d’un eix comercial.