Dos quarts de 12 del matí. Les botigues, obertes. Els cartells anuncien els descomptes. I molta gent disposada a aprofitar aquest primer dia de rebaixes per trobar allò que ja havien vist al Nadal i que volien comprar per molts menys diners. "Volíem comprar un parell de jaquetes i unes fundes nòrdiques. Ho hem trobat tot perquè hem sigut molt madrugadors i ara ja estem" "Hem vingut de rebaixes per comprar una jaqueta que em feia falta i potser una samarreta o alguns pantalons. He trobat una jaqueta que m'ha agradat molt al 50% de descompte" Tot i que avui és el primer dia oficial, molts comerços van començar les rebaixes el 2 i el 3 de gener. A més, hi ha botigues que fa setmanes que ofereixen altres tipus de descomptes. Tot plegat fa pensar als comerciants que aquesta serà una bona campanya de rebaixes. Hi ha, però, excepcions, petits botiguers que creuen que encara queda molt per arribar als nivells de vendes que hi havia abans de la crisi. ROBERT LLORACH, propietari Thot "No notem una revifada en aquest aspecte. De moment no ho notem, esperem que sí. Les vendes de Nadal tampoc hi ha hagut revifada..." Els comerciants preveuen que cada persona gastarà uns 100 euros en aquestes rebaixes. MIQUEL ÀNGEL FRAILE, president de la Confederació de Comerç de Catalunya "Estem davant d'una campanya molt potent. Jo diria que és la campanya de rebaixes de la recuperació. Ja no hi ha volta enrere. Fa un any que creixem, mes a mes, de manera moderada, evidentment. Això és resultat que hi ha una millor confiança per part de les famílies. Les renda disponible de famílies també ha crescut."

Les rebaixes a Catalunya comencen oficialment el dia després de Reis. Tot i això, molts establiments ja fa dies que ofereixen descomptes. S’emparen amb la llei estatal, ja que la norma catalana està suspesa pel Tribunal Constitucional. Un any més, doncs, el conflicte entre les lleis comercials catalana i espanyola pren protagonisme per aquestes dates i permet que alguns establiments hagin penjat el cartell de descomptes des de fa dies.

Aquesta llibertat a l’hora de fixar ofertes fa que l’impacte de les rebaixes es dilueixi cada vegada més, segons ha destacat el professor de màrqueting de la Universitat Abat Oliba, Josep Lluís del Olmo, al programa ‘BTV +’. Assegura que “cada vegada és menys freqüent la imatge d’aglomeracions davant les botigues el primer dia de rebaixes”, ja que el consum és més gradual i repartit al llarg de l’any.

No obstant això, les botigues arrenquen aquesta campanya amb la previsió de fer més caixa que l’any passat. La Confederació de Comerç calcula que cada ciutadà es gastarà entre 90 i 100 euros en aquesta campanya. Pel secretari general de l’organització, Miquel Àngel Fraile, aquesta és la campanya de la recuperació, després d’anys amb una tendència a la baixa”. El que també ajudarà a incrementar les vendes és l’ampli estoc amb què els comerços donen el tret de sortida a les rebaixes d’hivern. Els articles que més sortida tindran seran la roba i el calçat, i com que el fred intens encara no ha fet acte de presència a la ciutat, les botigues disposen de més productes.