Iberia deixarà sense feina quasi una quarta part de la plantilla amb el que ha anomenat “pla de transformació de la companyia”, que inclou canvis estructurals en totes les àrees de negoci. L’aerolínia justifica la mesura per la necessitat d’abandonar les pèrdues que afirma que té durant els darrers anys (per valor d’1,5 milions d’euros al dia durant el primer semestre de 2012) i recuperar els beneficis. El pla de viabilitat preveu 4.500 acomiadaments i l’eliminació de rutes.

La flota d’Iberia es podria retallar en 25 avions i reduir la capacitat en un 15% el 2013. A més, per als treballadors de l’aerolínia que mantinguin el lloc de treball, es preveu una reducció salarial. Iberia ha publicat al seu compte de Twitter que posarà tots els seus esforços en arribar a un acord amb els representants sindicals i fixa com a data límit el 31 de gener per assolir un pacte. En un comunicat oficial, però, alerta que si no s’arriba a cap punt en comú “seran necessàries retallades més importants i una major reducció del tamany de les operacions de l’aerolínia”. Els sindicats CCOO, UGT i Sepla van signar un acord la setmana passada en què es comprometen a actuar de forma unitària davant les retallades que preveu el pla de reestructuració.

[blackbirdpie url=”https://twitter.com/Iberia/status/266805560266063872″]

La notícia dels acomiadaments es coneix l’endemà de fer-se pública l’OPA sobre Vueling per part d’IAG, propietària d’Iberia. El Consell d’Administració d’IAG, que integra Iberia i British Airwais, té previst invertir més de 113 milions d’euros per assolir el control total de la companyia catalana. En un comunicat que Iberia ha penjat al seu web, el director d’IAG justifica la mesura eplicant que “una Iberia forta, rentable, pot crear llocs de treball i estimular el turisme”.