L’enquesta realitzada per la Confederació de Comerç de Catalunya i el Consell de Gremis de Comerç, Serveis i Turisme de Barcelona a 800 botigues de la ciutat conclou que l’experiència d’aixecar les persianes en diumenge no ha estat del tot beneficiosa. El 57,14% dels enquestats reconeixen que les vendes no han compensat els costos que va comportar el nou horari comercial. De fet, per al 33% dels comerciants, el diumenge ha estat el pitjor dia de la setmana pel que fa a facturació. El 26,67% dels enquestats el situen com el segon dia de la setmana amb menys vendes i el 6,67% el deixa en tercera posició.

Un dels aspectes que els botiguers han valorat negativament ha estat l’horari d’obertura, de 10 a 18 h. Coincideixen que no s’adiu als hàbits dels compradors ja que és a la tarda quan augmenta l’afluència de públic als eixos comercials. El primer diumenge que es va aplicar aquest horari, algunes botigues del centre de la ciutat van mantenir la persiana aixecada més enllà de l’horari establert.

Pel que fa al seguiment de la iniciativa, sis de cada 10 comerços ubicats en zones turístiques van obrir com a mínim un dels diumenges permesos. D’aquests, tres de cada quatre botigues eren del districte de Ciutat Vella. El barri on més es va aprofitar aquest horari va ser el Gòtic, seguit per Sant Pere i Santa Caterina i la Ribera. Més de la meitat dels establiments que van obrir venen roba i complements.

El nou horari comercial no va suposar un impuls a l’ocupació. El 64% dels comerços no van contractar personal per cobrir la demanda sinó que van reestructurar les jornades laborals de la plantilla existent.