El saló es divideix en dues parts: la de professionals, destinada als negocis del sector immobiliari, i la del públics en general, pensada per a ciutadans que busquen habitatge. En la de professionals, cada vegada guanyen més pes els inversors estrangers. Si l'any passat hi van participar 21 fons d'inversió internacionals, aquest any en són més de trenta. A més, pren rellevància aquesta àrea. El clúster 'Shop in Barcelona. Real Estate' un espai destinat a posar en contacte empreses immobiliàries espanyoles amb inversors xinesos i russos, però ara també europeus. JOSEP MARIA PONS, director general del Barcelona Meeting Point "Els compradors tradicionals de fora: anglesos, francesos, belgues, alemanys... Tornen a venir. Primer perquè les seves economies tornen a rutllar i segon perquè saben que aquí, parlant clar, els xollos s'acabaran aviat." Molt diferent és el perfil del qui... "Vinv a buscar pis. Així de clar." Ja sigui per viure-hi o per segona residència... "Un apartament, una casa d¡aquestes apareades..." Molts, però, venen a mirar més que comprar. "Depèn del preu, del finanámkent i les facilitats que em donin." Entre els expositors, un any més, hi torna a haver entitats financeres però, per primera vegada des de l'esclat de la crisi, n'hi ha una que no ha vingut a vendre pisos, sinó a oferir-hi finançament, és a dir, hipoteques. ENRIQUE LACALLE, president del Barcelona Meeting Point "Aquest sector s'està animant. Aquest sector comença una recuperació." Falta veure si això es tradueix en més visitants. L'any passat van passar per aquí unes 20.000 persones.
El saló es divideix en dues parts: la destinada als professionals, pensada en aquells que fan negoci al sector immobiliari, i la destinada al gran públic amb ofertes per als ciutadans que volen adquirir un habitatge.
A l’espai destinat als professionals s’acostumen a vendre edificis sencers o immobles d’oficines. Aquí també hi guanya pes l’inversor estranger. De fet, si l’any passat hi van participar 21 fons d’inversió internacionals, aquesta edició n’han estat més de trenta. També s’amplia la zona destinada a posar en contacte empreses immobiliàries espanyoles amb inversors xinesos i russos. L’espai enguany s’anomena clúster Shop in Barcelona. Real Estate i també vol captar inversors europeus. De fet, segons el director general del Barcelona Meeting Point, Josep Maria Pons, “anglesos, francesos, belgues, alemnays… Tornen a venir. Primer perquè les seves economies tornen a rutllar i segon perquè saben que aquí, parlant clar, els ‘xollos’ s’acabaran aviat“.
Els responsables del Barcelona Meeting Point es remeten a les dades econòmiques dels darrers mesos per dir que el sector s’està recuperant. El president del saló, Enrique Lacalle, apunta que “mai tornarà a ser com abans, afortunadament, però que de tot aquesta lliçó n’ha sortit un sector més fort, internacional i prudent.”
Entre els expositors, un any més hi han hagut entitats financeres, un total de set. La novetat, però, és que per primera vegada des que va esclatar la crisi, una d’aquestes no ha vingut a vendre habitatges sinó exclusivament a oferir finançament. El saló es podrà visitar fins diumenge 2 de novembre al pavelló 8 del recinte firal de Montjuïc.