“Et preocupa la distància social? Prova l’ascens social”
. Aquest era, fins fa unes hores, el lema del cartell de La Grossa de Cap d’Any. Tot i que la campanya publicitària es va fer pública el 27 de juliol, aquest diumenge ha generat enrenou a les xarxes socials, que han criticat l’anunci i l’han titllat de “classista”, “frívol” i “desafortunat” .
«Et preocupa la distància social? Prova l’ascens social.» Aquest és el lema de La Grossa de Cap d’any. Ens hem tornat bojos??? Què significa aquesta frivolitat? L’ascens social no ha de ser qüestió d’atzar sinó de justícia. Molt desafortunat. pic.twitter.com/Sskj8F6zak
— Mohamed El Amrani (@MohamedElAmrani) August 16, 2020
Per quantes persones ha passat aquesta campanya abans de publicar-la i per què els ha semblat adequada? https://t.co/Cy5BbZbhKL
— Bel Olid (@BelOlid) August 16, 2020
Sabeu què aniria bé provar? Retirar aquesta merda de campanya pic.twitter.com/sIqpDGSvTj
— Pep Prieto (@PepPrieto) August 16, 2020
La Grossa, elimina el cartell
Poca estona després, els responsables de Loteries de Catalunya s’han disculpat a través de Twitter i han anunciat que eliminaven el cartell immediatament: “Creiem que aquest desafortunat missatge no fa justícia a la labor social de Loteries de Catalunya”
Creiem que aquest desafortunat missatge no fa justícia a la labor social de Loteries de Catalunya. Per aquest motiu, el retirem de tots els nostres canals de difusió i demanem excuses.
— La Grossa (@lagrossacat) August 16, 2020
El vicepresident de la Generalitat, Pere Aragonès, ha assegurat a través de les xarxes socials que han ordenat retirar la campanya perquè “no havia estat comunicada al Govern” i ha afegit: “No ens podem permetre cap missatge que pugui frivolitzar sobre la crisi social que patim“.
Membres d’alguns partits polítics també s’han mostrat en contra de la campanya. Jéssica Albiach, de En Comú Podem, ha qualificat la propaganda de “despropòsit” i Natàlia Sánchez, de la CUP, ha titllat l’anunci d'”insult”.
Ascens social i loteria, no.
Si la campanya és seriosa és un despropòsit.
I si pretén ser graciosa, no ho és. pic.twitter.com/uVpyKFvMGZ— Jéssica Albiach (@jessicaalbiach) August 16, 2020
A Catalunya hi ha:
🔴11.000 persones sense sostre
🔴53.000 en situació d’exclusió residencial
🔴1 de cada 5 persones viu en risc de pobresa i exclusió social.@perearagones, @vicepresicat aquest anunci és un insult. Retireu-lo immediatament, si us plau. https://t.co/h2PATY5SQs— natàlia sànchez dipp (@Nataliadipp) August 16, 2020
Noemí de la Calle, de Ciutadans, ha criticat el Govern català i els ha acusat de fer “propaganda de trilers”. Ramon Espadaler, diputat del PSC-Units per Avançar, també ha demanat responsabilitats a la Generalitat i ha afegit que “els hauria de caure la cara de vergonya.”
Hasta en el peor momento económico de nuestra historia reciente hacen gala de su elitismo.
El ascenso social se garantiza con educación de calidad y con un Govern que gestione bien los recursos y trabaje por y para los catalanes.
No es momento de propaganda de trileros. pic.twitter.com/rrL5RG82GH
— Noemí de la Calle (@Noemi_delaCalle) August 16, 2020
Al @govern li hauria d caure la cara d vergonya.Prometre l’ascens social a base d promoure el joc és immoral. La distancia social es corregeix amb polítiques q generin oportunitats x tothom.El joc és a les antípodes d’això. @QuimTorraiPla retiri l’anunci ja @UnitsCat pic.twitter.com/R5ihTP6fNB
— Ramon Espadaler (@Ramon_Espadaler) August 16, 2020