Barcelona Activa

(ACN) Barcelona Activa impulsarà 14 projectes de la indústria creativa escollits pel programa CREAmedia. Aquesta iniciativa fa costat als emprenedors a l’hora d’iniciar el seu negoci i ofereix continguts d’acompanyament i formació –aquest any de manera virtual a causa de la pandèmia del coronavirus. Segons un comunicat de l’Ajuntament, enguany s’hi ha presentat una setantena de projectes i d’aquests se n’han seleccionat 14 que estan relacionats amb l’audiovisual, el disseny i les plataformes de suport de les indústries creatives i culturals que rebran assessorament per definir i concretar el seu model de negoci durant el 2020. Entre els projectes escollits hi ha Publishing Scope Music, Ecosneak, In Crime Content i Barcelona Miquel.

Un impuls per als compositors emergents

El projecte de Publishing Scope Music pretén ajudar els compositors emergents protegint i comercialitzant les seves obres internacionalment. Ecosneak fabrica i ven per internet sabatilles amb teixit reciclat de plàstic recuperat del mar. In Crime Content és un estudi de producció de continguts audiovisuals que fa coproduccions entre marques compatibles per estalviar costos i guanyar consciència de marca. I Barcelona Miquel és un gestor de projectes coreògraf i ballarí.

Barcelona Miquel

Un altre dels projectes que impulsarà Barcelona Activa és el de Tundra Studio, un estudi d’estratègia i creació de contingut audiovisual creatiu dirigit a empreses i grups de música que aglutina els serveis d’agència creativa i productora audiovisual i analitza les necessitats de cada client. Barcelona Activa també donarà suport a Reolivar, que dissenya, crea i fabrica productes fets amb residus de les olives, i a Barcelona al Azar, que és un projecte de divulgació del patrimoni amb gamificació i il·lustració centrat a Barcelona.

Reolivar

Adaptat als temps de la covid-19

Com a novetat, en aquesta edició el format el CREAmedia s’ha ajustat a la situació provocada per la covid-19 i s’ha adaptat al món virtual l’acompanyament i les formacions i aposta per nous plantejaments i continguts de valor tant pels projectes preseleccionats com pels beneficiaris del programa.

De fet, a les persones emprenedores dels 25 projectes que han format part del procés de preselecció se’ls ha ofert participar en ‘bootcamps’ o tallers intensius per concretar el projecte i la seva viabilitat. A més, els projectes finalistes tindran accés a nous serveis com workshops i activitats per dinamitzar la comunitat durant els 6 mesos d’incubació.