Anunci de la Grossa de Cap d'Any

“Et preocupa la distància social? Prova l’ascens social”. Aquest era, fins fa unes hores, el lema del cartell de La Grossa de Cap d’Any. Tot i que la campanya publicitària es va fer pública el 27 de juliol, aquest diumenge ha generat enrenou a les xarxes socials, que han criticat l’anunci i l’han titllat de “classista”, “frívol” i “desafortunat” .

La Grossa, elimina el cartell

Poca estona després, els responsables de Loteries de Catalunya s’han disculpat a través de Twitter i han anunciat que eliminaven el cartell immediatament: “Creiem que aquest desafortunat missatge no fa justícia a la labor social de Loteries de Catalunya”

El vicepresident de la Generalitat, Pere Aragonès, ha assegurat a través de les xarxes socials que han ordenat retirar la campanya perquè “no havia estat comunicada al Govern” i ha afegit: “No ens podem permetre cap missatge que pugui frivolitzar sobre la crisi social que patim“.

Membres d’alguns partits polítics també s’han mostrat en contra de la campanya. Jéssica Albiach, de En Comú Podem, ha qualificat la propaganda de “despropòsit” i Natàlia Sánchez, de la CUP, ha titllat l’anunci d'”insult”.

 

Noemí de la Calle, de Ciutadans, ha criticat el Govern català i els ha acusat de fer “propaganda de trilers”. Ramon Espadaler, diputat del PSC-Units per Avançar, també ha demanat responsabilitats a la Generalitat i ha afegit que “els hauria de caure la cara de vergonya.”