(ACN) El Gremi de Floristes veu “complert” l’objectiu de la campanya “#rosadesantjordiacasa”, amb què s’havien proposat vendre 300.000 roses a domicili (un 5 % de les vendes habituals per Sant Jordi) i pal·liar així la davallada respecte a un Sant Jordi convencional. Considera que la campanya ha estat “un èxit”, ja que “les floristeries no podien treballar més ni accedir a més roses” per l’emergència del coronavirus i que si hi ha desviació respecte a la previsió inicial, serà “a l’alça”.
Un cop acabi el dia, i després de sumar-hi la xifra de venda de roses que s’ha fet als mercats, el gremi donarà la xifra detallada de roses que s’han venut i distribuït a domicili durant aquest Sant Jordi confinat.
El gremi denuncia la venda de roses als quioscos
El president del gremi, Joan Guillén, explica que han detectat “canals incorrectes” de venda física en quioscos durant la jornada, que podrien sumar uns pocs milers de roses. “Ens ha empipat, després de tota la logística que estem fent”, lamenta sobre una venda física que “no es podia fer”.
Guillén recorda que ja van advertir que seria un Sant Jordi “de mínims”, i és en aquest sentit i no en un altre que es mostra satisfet amb la campanya. “Ens hem quedat a mitges perquè segurament milers de persones haurien volgut rebre una rosa a casa”, assumeix. Però ni el personal que ha pogut treballar en la recepció, preparació i distribució de les flors (el que no està afectat per ERTO) ni l’arribada de roses dels majoristes ho han posat fàcil. “Avui encara ens trucava gent demanant roses”, explica Guillén.