Són passadissos estrets i s'assemblen molt entre si. Per això és fàcil desubicar-se i perdre's pel centre comercial. Per evitar-ho, s'han habiliat aquestes senyalitzacions a terra. Indiquen punts d'interès i alhora, ajuden a situar-se. Es fan servir colors i cadascun amb un significat. El groc és la part externa, el verd-blau la zona del centre mentre que el vermell és la part interna del mercat. D'aquesta manera el client està ubicat en tot moment. Tot i que consideren que és útil, es tracta d'una mesura que, segons comerciants i clients és insuficient. "És suficient per trobar la sortida, però no per trobar al botiga. Potser faria falta un mapa com en els centres comercials." L'associació de comerciants assegura que aquesta és la primera part d'un projecte més ambiciós. Amb aquest rentat de cara, l'eix comercial espera atreure nous clients i convertir-se en un pol comercial referent a la ciutat.

Els Encants Nous inicien una nova etapa renovant-ne la imatge. Aquest cap de setmana surten al carrer per celebrar la desena Fira de Primavera i la primera passarel·la de moda. Situades als baixos de l’illa delimitada pels carrers de València, Aragó, Cartagena i Dos de Maig, van ser creats l’any 1931 i són de les primeres galeries comercials que hi va haver a Barcelona.

Dins dels Encants Nous es poden trobar botigues de sectors molt diferents: herboristeries, joieries, botigues de mobles i de productes de la llar o d’antiguitats i col·leccionisme. Però els passadissos són estrets i costa ubicar-se. És per això que els comerciants han decidit instal·lar vinils a terra per orientar els clients.

D’una banda, indiquen la direcció dels serveis i del punt d’informació. De l’altra, a través d’un sistema de colors es pot saber en quin punt del mercat som. El color groc marca la zona de comerços exterior, la més propera al carrer. El color verd-blau, que som a la zona central. El vermell correspon a la part interna del centre comercial. Els vinils també assenyalen cap a on es troben els carrers que envolten l’espai.

L’objectiu d’aquest nou impuls del centre comercial és atraure més clients i renovar-se sense perdre els trets diferencials, com són el tracte de proximitat i la confiança. El perfil del client és, sobretot, de gent del barri i des de l’eix comercial es vol dinamitzar el centre per obrir-se a tota la ciutat. Per a això, s’adequaran els horaris comercials perquè el centre sigui concebut com un espai de compres unitari. A més, es busquen nous operadors de comerç per omplir els espais buits de les galeries i es vol fomentar la presència del centre a les xarxes socials.

Els Encants Nous es van crear l’any 1931 quan un grup de paradistes dels Encants Vells van decidir buscar una ubicació fixa per establir-hi les seves botigues i perquè volien obrir més dies. Els comerciants van instal·lar-se a l’antic camp de futbol del Martinenc i van funcionar a través d’una cooperativa. Als anys cinquanta, quan es van construir els blocs de pisos de la zona, les botigues van ocupar els baixos d’aquests nous habitatges.