Els "souvenirs" s'han fet lloc a les prestatgeries de tota la vida. Fa uns anys que els botiguers de l'eix de Creu Coberta noten un increment de visitants i asseguren que cal adaptar-se a aquesta nova demanda. LLUÍS LLANAS, president de l'Assocació de Comerciants de Creu Coberta "El turisme s'ha de descongestionar d'aquestes zones de Barcelona on possiblement també és una mica molest i s'ha d'esponjar a tots els barris." JOAN GALERA, propietari de Galera Moda Home "No ens podem queixar perquè estem en un ritme de creixement de turistes, i més en aquest barri, que es nota molt." La parada del bus turístic just davant del Mercat d'Hostafrancs, instal·lada fa anys, hi ha ajudat. On abans només passejaven veïns ara hi ha un degoteig diari també de visitants. "M'agraden els restaurants, les botigues estan bé, hi ha un mercat i el metro està ben a prop." "Incluso ya hice una comprita y ahora voy a conocer el mercado que está cerca." Tot i així, els turistes no sempre arriben als comerços dels carrers contigus. Aquí, diuen, l'afluència és molt minsa. XAVIER MARGALLO, propietari de 4Eyes World "És una llàstima que no aconseguim atreure encara més del que atraiem. // Tenim moltes armes per intentar atreure'ls, però potser també ens faria falta una miqueta més d'infraestructura principal a l'entrada i una bona imatge per atreure." Des de l'associació treballen per aconseguir-ho i un dels exemples és aquest espai cedit pel consistori que es convertirà en l'oficina de turisme de la zona. Encara en fase d'arranjament, servirà per facilitar informació sobre l'eix comercial i la resta del districte.

L’afluència de turistes a l’eix comercial de Creu Coberta ha augmentat en els darrers temps i així ho corroboren alguns dels botiguers de la zona. Segons els president de l’Associació de Comerciants de Creu Coberta, Lluís Llanas, un dels factors principals que ha afavorit el desplaçament de visitants fins a la zona ha estat la modificació de la ruta vermella del Bus Turístic, que ara fa parada just davant del mercat d’Hostafrancs, un dels punts que sovint freqüenten els visitants. Tot i així, Llanas assegura que no volen una massificació de turistes i males conductes, tal com succeeix en altres zones de la ciutat amb el turisme.

Una altra mesura per impulsar encara més el comerç del districte és la creació d’una oficina de turisme al mateix carrer de la Creu Coberta, ben a prop de la plaça d’Espanya, des d’on pretenen oferir informació d’interès als visitants que s’hi acostin. Tot i que encara no està actiu, l’espai, cedit pel districte, ja es troba gairebé arranjat i està previst que s’estreni la segona quinzena del mes vinent. Es tractava d’un edifici en mal estat i mig abandonat que els veïns han volgut recuperar per destinar-lo a oficina turística.

Fins fa poc, el carrer de la Creu Coberta es tractava d’una zona poc transitada pels turistes. La proximitat de Montjuïc i la plaça d’Espanya feia que els visitants no passessin més enllà d’aquesta. Mitjançant diverses accions, s’ha aconseguit desviar una part dels turistes cap a aquests altres eixos i, d’aquesta manera, intentar descentralitzar els punts més massificats. Un altre focus que ha afavorit l’atracció de clients ha estat la proximitat amb el centre comercial Les Arenes, que segons dades del centre, rep 10 milions de visitants anualment, dels quals, un 60% són turistes. La majoria, un 79%, són estrangers que vénen, sobretot, de França, Alemanya i Anglaterra. El 21% restant són turistes nacionals.