Nissan

(ACN) Els sis comitès de vaga de les plantilles de Segula, Comsa, Carretillas Mayor, Aubay, Servi Securitas i Bartic Clan – subcontractes de Nissan – han decidit de forma unànime reprendre dilluns, 3 de maig, a partir de la mitjanit, la vaga indefinida que van deixar en suspens el 19 d’abril. Ho fan després que no s’hagi produït el diàleg que, en un principi, van oferir les seves empreses i la mateixa automobilística.

La demanda principal és formar part de la mesa de reindustrialització amb l’objectiu de salvar el màxim nombre de llocs de feina. Segons denuncien en un comunicat, s’ha tractat d’una estratègia dilatòria amb la intenció de trencar una unitat d’acció d’aquestes companyies. A banda, acusen Nissan d’amenaçar algunes d’aquestes empreses de no renovar els contractes de prestació de serveis si l’aturada es duia a terme. La majoria de contractes van finalitzar el 30 de març passat, coincidint amb l’any fiscal japonès, i es prorroguen mes a mes.

Les plantilles se senten enganyades

En un comunicat, les plantilles han dit que se senten “enganyades i manipulades” i s’han refermat en la intenció de continuar amb la vaga, a més de reiterar que a partir de dilluns “qualsevol negociació es farà amb la producció de Nissan aturada”. El personal que actualment opera a Nissan a través de diferents subcontractes desenvolupa funcions essencials per a l’activitat de la planta com poden ser, entre d’altres, el manteniment dels serveis informàtics de control de processos, la prevenció i extinció d’incendis, el subministrament de peces a les cadenes de muntatges o la posada en marxa i manteniment de la principal maquinària, entre d’altres.

L’oferta de diàleg segueix vigent

L’advocat del Col·lectiu Ronda Josep Pérez, que assessora les plantilles d’aquestes empreses, ha lamentat “que s’hagi menystingut la predisposició de les plantilles a trobar una sortida negociada al conflicte” i ha renovat l’oferiment al diàleg, tot i que considera “lògic i inevitable” que les plantilles tornin a la vaga.