És la prova que el port de Barcelona ha fet els deures aquest 2010. L'entitat ha tancat l'any amb uns beneficis de 81,4 milions d'euros. Això es deu principalment al fet que s'ha canviat l'estratègia de funcionament. Ara s'aposta més per l'exportació de mercaderies que no pas la importació. A més, un factor clau per als bons resultats són els turistes. Els creuers continuen sent una font d'ingressos força important. I més ara, que es consolida aquest tipus de turisme durant la temporada d'hivern. JOSÉ ALBERTO CARBONELL, directora general del port "No han augmentat les escales però arriben creuers amb més places. La capacitat que es preveu per a aquest any és dun 10% més." Però per seguir mantenint aquesta clara recuperació econòmica s'ha d'invertir en la millora de la xarxa de transport entre Barcelona i les principals capitals econòmiques europees. LLUÍS RECODER, conseller d'Empresa i Ocupació "Que es relliguin les comunitats, les ciutats i els ports més importants per via ferroviària i això entenem que és clau. Si no ho entenen, la globalització ens posarà al lloc. Mantenir-se amb idees antigues i obsoletes el que fan és que perdis competitivitat i al final t'empobreixis". A més, es calcula que entre l'any 2000 i el 2014 s'invertiran en el port més de 4.000 milions d'euros per a la millora de les infraestructures.