La crisi ha donat treva al turisme de la ciutat. Així ho fan notar les xifres que tanquen el 2010 amb un nombre de visitants i pernoctacions rècord. Després de dos anys de descensos per sota dels 13 milions de pernoctacions registrats el 2007, el 2010 se superen els 14 milions de pernoctacions i els 7,1 milions de visitants. Una tendència més que optimista per al sector que es podria repetir si es tenen en compte les xifres dels mesos de gener i febrer, en què ja s'han superat les dels mateixos mesos de 2010. Per nacionalitats, els francesos són després del turisme intern la nacionalitat que més ens visita: prop d'un 8% dels visitants ho són i també els que més gasten. Aquesta és la radiografia del turisme a la ciutat, però per mantenir el nivell des de Turisme de Barcelona es demana més recursos per a la promoció. Si no és ecotaxa, cal buscar la implicació econòmica dels gestors de les infraestructures. Però no és l'única eina per promocionar més i millor la ciutat. L'Ajuntament de Barcelona també està a punt de signar un conveni amb el Barça perquè promocioni la ciutat al món. Un turisme que, segons un estudi fet pel consorci, és vist com un benefici per a la ciutat per prop del 96% dels barcelonins.