La firma Custo Barcelona ha tornat a triomfar a la Setmana de la Moda de Nova York. El dissenyador Custo Dalmau hi ha presentat la col·lecció “Wet Paint”, amb línies i volums experimentals i en què les obertures hi són molt presents. El títol de la col·lecció, “Pintura fresca” descriu també el moment de la firma, que abans de l’estiu va informar que havia signat un acord de llicència amb Velmar, SpA, propietat d’AEFFE, SpA, “per millorar la producció i distribució mundial de les col·leccions”. La seu de l’empresa es trasllada a Rimini, Itàlia, i el departament creatiu es mantindrà a Barcelona.
“Quan et trasllades a una casa nova, el primer que fas és pintar, projectar en un full en blanc la teva nova vida”, diu Custo sobre “Wet Paint”, una col·lecció amb què vol “renovar l’ADN de Custo per al present i el futur a través d’unes peces extremadament emocionals”. Peces úniques de siluetes molt lineals que deixen veure el cos a través de talls i finestres amb tires col·locades seguint patrons geomètrics, que creen buits subtils per on es deixa veure el cos.
Custo ha recuperat la col·lecció masculina. Un conjunt de peces per a un home “avançat, que no tem al color”. Teixits en què abunda la idea de la modernitat “barrejant teixits d’inspiració neoètnics barrejats amb altres de més tècnics”.