La 39a edició del saló presenta més d’una quarantena de novetats
. Aquesta ha estat la principal atracció d’un públic que aquest dissabte s’ha mostrat, d’entrada, curiós; però sobretot entregat. L’espai reservat als vehicles connectats a la xarxa i que permet la conducció sense l’interacció del conductor ha rebut un flux constant de persones que els volien provar. “Jo tinc un cotxe normal, i vull saber què és això de la connectivitat”, ha explicat en Julián Rodríguez, que ha arribat expressament des del Vendrell per provar-ho. Ha pujat a un Honda, amb el qual ha comprovat com reacciona el vehicle en una frenada d’emergència: “M’ha agradat que la tecnologia de l’ABS et permet evitar que el cotxe se’n vagi, i també les càmeres que llegeixen els senyals de trànsit a distància i t’informen a mesura que t’hi acostes”, explica.
Si bé la majoria dels que han fet aquestes proves a la carpa del Servei Català de Trànsit han destacat els avenços tecnològics com quelcom positiu, també s’han pronunciat sobre el preu. La majoria han destacat -tant amb els vehicles connectats com amb els vehicles elèctrics- que “tenen uns preus poc accessibles“. Alguns, per exemple, han matisat que caldrien ajuts públics “tal com existeixen a Andorra, indret on se n’han disparat les vendes”.
Aquestes i altres novetats, a banda de les curiositats sobre les quatre i les dues rodes, es poden visitar al recinte de Fira de Barcelona, a l’avinguda de la Reina Maria Cristina, fins al proper 21 de maig.