La Xènia Ballester i la Gemma Massip són hostesses de l’empresa Suzuki. Expliquen que són el primer contacte amb els clients: els reparteixen informació bàsica del producte i, si el visitant en vol més detalls, el deriven a un especialista. “La nostra feina és donar una mica d’imatge a l’estand. Els clients ens demanen que ens posem al costat d’un cotxe perquè ens facin fotografies”, explica Ballester.

Les hostesses de la marca Kia no han tingut sort amb el vestuari. Tot i que els agrada la feina i estan contentes amb l’empresa, diuen que sovint no treballen còmodes. “Suposo que volen atreure el client”. “Portem un vestit extremat en comparació amb altres estands, que tenen roba més discreta“, apunta l’hostessa Anna Weigand. “A mi això no em molesta, però les sabates sí que són dures de portar. Són talons molt prims, d’agulla”, afegeix.

A la majoria d’expositors del saló Automobile hi ha més noies que nois treballant de cara al públic. Ho afirma l’Arnau Salinas, hoste a Mercedes. Tot i això, assenyala que hi ha més hostes que anys anteriors. I això, fins i tot, genera queixes. “Els clients ens han dit: ‘on són les noies per fer-nos fotos? Què passa?'”, explica.

Els organitzadors de l’esdeveniment no han volgut entrar en el debat i han derivat la responsabilitat de la tria a les empreses. Segons Enric Lacalle, president del saló, “no entrem a decidir qui poden contractar les marques, si senyors o senyoretes”.  Algunes han apostat per contractar tant nois com noies i, a més, els han format. És el cas de l’empresa BMW i Mini. Hostes i hostesses ensenyen el producte als clients i se’n coneixen gairebé tots els detalls.