El fabricant nord-americà Tesla i els seus vehicles elèctrics seran la gran atracció dels visitants. No produeixen cap tipus d’emissió i tenen una autonomia de més de 600 quilòmetres. Les portes del darrere s’obren cap a dalt o cap al costat depenent del lloc on s’estacioni el vehicle i a dins, connexió a internet i una pantalla de 16 polsades. L’empresa presenta al saló els dos models de més èxit de la companyia L’X, un tot camí amb capacitat de fins a set places, i la berlina S. Els Tesla poden adquirir-se a partir de 85.000 euros, un import superior a la majoria de models que s’exposen al saló, però que queda lluny dels Ferraris que es poden veure exposats i que superen els 300.000 euros. La novetat mundial que es pot veure a la fira és la versió esportiva del Seat Ateca, que es presenta a la fira de color de vermell.

Mercedes presenta novetats europees amb el classe S i Mazda ho fa amb el CX-5. BMW llueix per primera vegada el sèrie 5, lligat completament a la connectivitat amb una aplicació per a mòbil. Mini ofereix el primer híbrid endollable amb dos motors, un d’explosió i un d’elèctric que té una autonomia de 42 quilòmetres. Però el que crida l’atenció d’aquesta marca és el Mini Countryman amb un sostre convertible en tenda de campanya rectangular. I un altre vehicle que no passarà desapercebut és el mític 600. Seat li ret un homenatge pels seus 60 anys d’història.

El saló ha propiciat avui la trobada entre els presidents català i espanyol, que en els seus discursos s’han enviat alguns missatges. El president de l’executiu espanyol, Mariano Rajoy, ha demanat evitar tota temptació de desconnexió i aïllament per competir en un món global. Ha reivindicat la connexió i l’obertura, així com suprimir barreres. El president de la Generalitat, Carles Puigdemont, ha demanat ser a Europa amb el corredor mediterrani i ha recordat que el sector de l’automoció n’és un aliat perquè és un sector exportador i necessita infraestructures ràpides i segures. També ha reclamat que s’eliminin les barreres legals i administratives que dificulten que el cotxe elèctric guanyi terreny.