Innovar no és inventar, sinó pensar en termes d’utilitat per al client. Això és precisament el que ha fet l’emprenedor Pau Culillas amb la creació d’una nova empresa, sorgida en ple confinament per evitar la propagació del coronavirus i que ha aprofitat el coneixement d’una empresa emergent (“start up”) prèvia. Es tracta d’una floristeria virtual. La clau, diu, organització logística, resposta ràpida i capacitat d’adaptar-se ràpidament a una demanda que pot créixer o decréixer en terminis de temps molt curts. Sembla fàcil, però no ho és tant.
Internet i xarxes socials com a factor clau de l’èxit
Rosistirem.com, així es diu la nova empresa, va començar per Sant Jordi amb un equip inicial de cinc persones que no tenien feina. “Aquesta iniciativa va començar d’imprevist. Teníem uns recursos. No teníem feina i, la veritat, la resposta de la gent ha estat brutal”, explica Pau Culillas.
El factor crític d’èxit ha estat donar-se a conèixer per internet, posicionant-se en els primers llocs dels motors de cerca i utilitzant adequadament les xarxes socials. El resultat, una demanda de flors que no s’haurien imaginat. I és que les floristeries no estaven obertes a causa del decret de confinament i no totes van tenir la capacitat ni de donar-se a conèixer per la xarxa, ni de poder lliurar flors a domicili. Ells sí. I aquesta va ser la clau. La capacitat d’adaptació. Van arribar a servir més de 4.000 comandes en un sol dia. Això sí, van anar de bòlit.
Encara que no amb la mateixa intensitat, la situació s’ha tornat a repetir aquest diumenge, Dia de la Mare. Si per Sant Jordi eren cinc treballadors, ara ja en són 12. A mig matí ja havien lliurat més de 1.100 rams de flors. Els repartidors feien cua, respectant la distància de seguretat, davant el magatzem on hi ha els rams preparats per lliurar-los a domicili. I és que malgrat el confinament, molta gent ha volgut regalar flors a les mares.
Solidaritat en temps de crisi i confinament
Rosistirem.com també es defineix per ser una empresa que acaba de començar amb responsabilitat social corporativa. Per Sant Jordi “de cada comanda que vam fer, un euro s’ha destinat a la Creu Roja”. I aquest diumenge, Dia de la Mare, l’euro es dona a “la Federació Espanyola de Càncer de Mama”, segons explica l’emprenedor Pau Culillas.
Rosistirem.com ha estat, per aquest jove empresari i el seu equip, “una forma de reinventar-se” davant la crisi pel brot de la covid-19.