Tornen les imatges de cues i pastisseries plenes a vessar de persones que s’emporten la mona. Després de dos anys de pandèmia en què pràcticament tot el volum de vendes va quedar reduït als catàlegs a través d’internet, les famílies han recuperat l’esperit tradicional d’escollir la mona de Pasqua a la botiga.

A la gent li agrada mirar-les i escollir-les in situ, venir amb els nens i la família
Maite Gual, propietària de la pastisseria Gual

A la pastisseria Gual, al carrer de Mallorca, s’hi han format cues des de primera hora del matí. “Durant la pandèmia es va vendre tot per internet, però ara ha quedat residual”, explica Maite Gual, propietària de la pastisseria Gual. Tot i que la majoria de gent la compra presencialment, molts l’escullen abans d’anar-hi: “Pengem les fotos a la pàgina web perquè les consulten, però a la gent li agrada mirar-les i escollir-les in situ, venir amb els nens i la família. És una tradició”.

Pastisseria Gual el matí de Dilluns de Pasqua

És el cas de la Miriam, que sempre hi va en família per comprar la mona: “Venim a mirar i agafem la que ens agrada”. Padrins de la zona d’El Camp de l’Arpa del Clot, com l’Albert Vidal, són fidels a aquesta pastisseria de confiança i fan l’encàrrec per a tota la família: “Som d’aquí, del barri, i sempre venim a aquesta pastisseria. De fet és pel meu fill, el padrí d’una nena”, aclareix.

Triomfen Pokémon i Putellas

Segons Gual, les mones de xocolata més demandades han estat les de “Pokémon, Encanto i Alexia Putellas, que agrada molt a les noies”. Sobre la jugadora del Barça han fet diferents versions, entre les quals hi ha una amb el dorsal número 11 de la jugadora blaugrana i una altra amb la Pilota d’Or que va guanyar el passat novembre.

Mona de Pokemon de la pastisseria Gual

A la pastisseria La Palma, ubicada al número 72 del carrer del Clot, han decidit prescindir de la majoria de temàtiques per apostar per la versió més tradicional. De les 3.000 mones que han elaborat, al voltant de 1.800 són de pa de pessic amb ous. La resta són de xocolata i de diferents temàtiques, però ho han deixat en mans del consumidor. “Vam treure els ninos. És una cosa per la qual, al final, el client acaba pagant molts diners i cadascú es compra el seu”, argumenta Ramón Pérez, copropietari de la pastisseria La Palma. “Com hi ha tantes varietats, deixem escollir a la persona i enganxem el nino al moment”, afegeix.

Les comandes per internet “han arribat per quedar-s’hi”

Tot i que algunes pastisseries s’han centrat en recuperar la clientela presencialment, altres com La Palma mantenen un volum significatiu de comandes a través de la xarxa. De fet, han mantingut un espai habilitat només per recollir les mones ja comprades prèviament a través d’internet, o bé al propi local. Pérez considera que demanar a través d’internet “ha arribat per quedar-s’hi”.

Espai per recollir comandes a la pastisseria La Palma

Si abans de la pandèmia només rebien una trentena de comandes, durant aquesta Setmana Santa n’han tingut 300. Tot i això, queden lluny les 600 que van enregistrar el 2021. Marta Jové és una de les moltes clientes que ha optat per reservar-ne una prèviament: “El sistema és molt pràctic. Decideixes el que vols, ho deixes pagat i ho vens a recollir”. Altres, com en Javier, han preferit seguir la tradició prèvia a la pandèmia: “Vaig amb la meva filla i escollim entre les que n’hi ha”. En aquest cas, “una casa fantasma de xocolata”.