Al carrer Gran de Gràcia aquest dimarts al matí la majoria de persianes continuaven abaixades. Els pocs negocis oberts són aquells que han estat considerats essencials, com òptiques o botigues d’alimentació i que, per tant, no havien arribat a tancar. L’inici de la fase 0 de la desescalada de la crisi del coronavirus permet a les botigues i comerços de menys de 400 metres quadrats reprendre la seva activitat. Ara bé, encara hi ha molta incertesa entre els comerciants i per això la majoria no ho ha fet encara.
La propietària de la jogueteria Eurekakids ha anat puntualment a la botiga perquè una clienta havia demanat hora aquest matí. Després d’atendre-la, ha acabat de fer algunes gestions i tot seguit, ha tornat a tancar. “No em surt a compte tenir tot el dia obert, les joguines no és un producte de primera necessitat i és difícil que la gent demani cita prèvia“, ens comenta.
Persianes mig obertes
Molts dels locals tenen les persianes mig obertes, els seus propietaris fan tasques de neteja però també, preparen la botiga perquè compleixi amb totes els mesures de protecció necessàries. És el cas de la Merceria Tarragona, aquest matí han estat fent el canvi del gènere i és que “el confinament ens ha agafat a mitja temporada, i molt producte ara ja no el podem vendre”, explica la seva propietària. Tot i això, no saben dir quin dia obriran, han fet un ERTO dels seus quatre treballadors i, creuen que, amb l’obligatorietat d’atendre els clients només amb cita prèvia, el negoci no serà viable. A més, “el nostre producte s’ha de tocar i emprovar, tenim pijames, roba interior…” afegeix.
Altres negocis han decidit obrir la botiga i atendre la clientela que arriba. Una pràctica no permesa. Des de l’anonimat diuen que no entenen aquesta mesura que limita l’atenció al client perquè “no tenim mai aglomeracions, pràcticament estem sols”.
Perruqueries a ple rendiment
En canvi, pràcticament totes les perruqueries i barberies han decidit arrencar la feina aquesta setmana. “Nosaltres ja estem acostumats a treballar amb cita prèvia, així que no és un gran canvi”, explica el propietari de la perruqueria Theiht. “Només hem de tenir en compte tots els rituals de neteja i desinfecció que ens allarga més el temps entre client i client”, comenta.