Aquest és un Black Friday estrany a Barcelona. Els centres comercials estan tancats, el confinament municipal de cap de setmana prohibeix l’arribada de compradors de fora de la ciutat, i els petits comerços se sumen a la campanya sense gaire entusiasme.
Els 40 % dels comerços ofereixen descomptes
De fet, aquest any hi ha més comerços de proximitat que mai que participen en aquesta campanya de descomptes heretada dels Estats Units. Creuen que aquest any la situació els pot beneficiar, però ho fan poc convençuts. Segons Barcelona Comerç, un 40 % dels comerços dels eixos barcelonins participen en el Black Friday. El president de l’entitat, Salva Vendrell, és clar: “Ens hi sumem perquè no ens queda cap altra opció que vendre. No és una campanya que ens representi”.
Les grans cadenes i operadors de comerç ofereixen grans promocions en una jornada com aquesta, que el comerç de proximitat assegura que no pot assumir, i situa els descomptes en un 15 % de mitjana. Segons PIMEComerç, un 37 % dels associats veu negatiu l’impacte del Black Friday, una xifra sensiblement superior a la de l’any passat que era només d’un 9 %.
Segons explica Vendrell, la majoria de botigues que s’han sumat al Black Friday per primer cop són les que estan ubicades als eixos comercials més allunyats del centre, com Nou Barris, Sants o Horta.