Barcelona Oberta, l’entitat que agrupa els principals eixos comercials turístics de la ciutat, critica la pèrdua de la pista de gel i el retard en l’encesa de l’enllumenat nadalenc. El seu president, Gabriel Jené, també ha dit al ‘BTV notícies matí’ que l’obertura de festius s’hauria de traslladar a la primavera i la tardor, quan el turisme de compres és més fort.

Pel que fa a la campanya de Nadal plantejada per l’Ajuntament, Gabriel Jené considera que “falta més il·luminació” i que també cal “un gran esdeveniment” d’encesa de llums. En aquest sentit, ha criticat l’endarreriment en l’encesa de l’enllumenat. Ha recordat que “tot Europa està il·luminada” i ha afirmat que “estan contents” però que ho estarien més si s’hagués començat a il·luminar la setmana passada.

De la mateixa manera, ha reiterat el malestar dels comerciants per la pèrdua de la Bargelona. Segons Jené “la pista de gel no pot desaparèixer a canvi de res” i, si s’elimina, creu que s’ha de ser capaç “de crear altres elements d’atracció”.

En aquesta línia, Jené ha destacat que Barcelona és el segon destí turístic de compres d’Europa i que això és de “gran trascendència i responsabilitat”. Per això, assegura, és “molt regressiu” no potenciar al màxim aquest comerç turístic “que tantes divisises ens aporta a la ciutat”.

També ha volgut deixar clar que, des de la plataforma d’eixos comercials de les zones turístiques, no volen “desplaçar el comerç de proximitat” i que, en tot cas, s’ha de treballar per “intentar fer arribar el ‘shopping’ turístic a zones perifèriques”.

Encara amb relació al turisme, Gabriel Jené també s’ha queixat de regulació actual d’obertura de festius, que està en revisió. El seu objectiu és “obrir per al turista” de compres, i ha assegurat que aquest visita Barcelona sobretot a la primavera i la tardor. Per això la seva proposta és obrir des de Setmana Santa fins a Tots Sants i no durant l’estiu.

El president de Barcelona Oberta també ha valorat la celebració aquest divendres del Black Friday. Segons Jené, la jornada de descomptes “és una iniciativa comercial que beneficia tothom” i reconeix que “aquest any ha estat un autèntic boom”. S’hi han sumat 2.000 comerços, respecte als 400 que es van sumar a la iniciativa l’any passat.

Gabriel Jené també s’ha referit al fenomen de la venda a la manta, que creu que “és un problema que la ciutat té molt enquistat” i que crea una “pertorbació de l’activitat comercial”, a més d’afectar la imatge de la ciutat. S’ha mostrat partidari de tractar-ne la vessant social però ha reclamat fermesa i ha assegurat que “s’ha de ser molt més contundent que el que s’ha estat fins ara.”