L’informe de la indústria dels creuers a Espanya i Europa corresponent a 2014, que ha elaborat l’Associació Internacional de Línies de Creuers (CLIA), s’ha presentat aquest dijous a Barcelona. En destaca el fet que el port barceloní es manté, un any més, com a port líder de circulació de creuers a tot Europa.

La despesa mitjana per creuerista va ser de 81 euros al port d’embarcament i de 62 euros als ports en escala. La tripulació va fer despeses més modestes, uns 23 euros a cada port.

Dins el rànquing de ports importants també destaca el de Palma de Mallorca, que és el segon d’àmbit estatal i el quart d’àmbit europeu, amb 1,33 milions de passatgers.

El total de l’impacte econòmic dels creuers a tot l’estat va ser de 1.208 milions d’euros i va generar 25.483 llocs de treball. L’aportació econòmica d’aquesta indústria suposa un petit retrocés, del 1,4% en relació amb el 2013. Tot i això, l’estat es posa en quarta posició dins del mercat europeu gràcies sobretot a la segona posició en nombre de passatgers rebuts, amb un nou rècord de 4,89 milions.

La situació actual de la indústria dels creuers és més favorable que la de 2008, quan es va iniciar la crisi. En aquest sentit s’ha produït un creixement del 11,8% dels ingressos i de un 13,7% de llocs de treball generats.

El president de CLIA Europa, Pierfrancesco Vague, ha destacat la contribució de la indústria de creuers a la recuperació econòmica a Europa, però adverteix que la bona evolució d’aquestes xifres “no està garantida”.

Itàlia, Alemanya, el Regne Unit, Espanya i França, per aquest ordre, sumen el 80% de la contribució econòmica en el sector a Europa.

Les previsions de CLIA per als pròxims anys són “moderadament positives” per a Espanya, segons destaca l’informe, donat el creixement dels indicadors econòmics que s’esperen. També es preveu que la capacitat de vaixells que naveguin pel Mediterrani augmenti un 9,3% aquest any.