Anar a comprar a La Ribera, a la plaça Comercial del Born, és com fer una visita al passat. Aquesta bacallaneria, fundada l’any 1941, conserva encara bona part de l’essència dels comerços tradicionals. I no només per l’aspecte de l’establiment en si, amb una vistosa exposició d’una gran varietat d’olives en primera línia, sinó perquè, per exemple, els empleats encara treballen el bacallà amb falcilla i tallant.

La pandèmia del coronavirus, però, ha obligat aquest comerç emblemàtic de la ciutat a posar-se al dia. “Aquesta aturada ens ha servit per reflexionar i saber com volíem fer la pàgina web i fer-la”, explica el propietari de La Ribera, Aleix Clavera. Una decisió que feia temps que rumiaven, però que s’ha convertit en una necessitat arran de la pandèmia i per la demanda de comandes a domicili.

Molts clients van trucar per telèfon per demanar comandes, a veure si els les podíem enviar d’alguna manera”, diu Clavera, que afegeix que “no ho havíem fet mai“. El jove propietari de la històrica bacallaneria relata que ho van començar a fer “aprofitant el nostre camió, que ara no va ple” o “amb paqueteria“.

Clavera també es mostra preocupat de cara als pròxims mesos perquè els seus clients més “primordials” són bodegues, bars i restaurants. El mes d’abril, van veure baixar les vendes fins a un 80 % pel tancament del sector de la restauració. “Molts restaurants viuen del turisme”, diu, “però aquest estiu els restaurants no treballaran com altres anys i això es notarà”.