Els primers resultats d’aquest pla, presentat aquest dijous per la tinenta d’alcalde d’Economia, Empresa i Ocupació, Sònia Recasens, seran visibles a partir de la propera Setmana Santa, quan es posaran en marxa dos itineraris de tres hores en minibús als districtes de Sant Martí (inspirat en la ciutat intel·ligent) i Horta-Guinardó (basat en el caràcter identitari dels seus barris), que sortiran de la plaça de Catalunya i que costaran menys de 30 euros. Inclouran un aperitiu, a la plaça d’Eivissa i a l’Hotel Silken, i es repetiran tres cops per setmana.

Es tracta, aquest, d’un projecte transversal, que necessita  la complicitat dels diversos operadors, a la disposició dels quals es posen, segons Recasens, “noves mirades”. Llocs que encara no han esdevingut un símbol, però que tenen prou potencial per ser-ho i que alhora poden acabar sent el germen de futurs “hubs turístics”.  Tot, per conciliar millor els efectes de l’arribada massiva de visitants amb la qualitat de vida i l’interès general de la ciutadania. Recasens ha avisat, però, que “no és un producte acabat ni un pla de màrqueting, és una eina dinàmica i viva”, que requerirà senyalització específica i codis QR. El full de ruta, ha afegit, ja està marcat, i de fet, cada districte ja ha fet un pla de turisme propi que en total ha identificat més de 500 punts d’interès. S’estén, doncs, una iniciativa que ja es va plantejar recentment a Horta-Guinardó.

El president de Turisme de Barcelona, Pere Duran, ha afirmat per la seva banda que “la competència que tenim amb altres destinacions és molt ferotge. Per tant, no ens podem quedar amb la Barcelona de sempre, necessitem aquests secrets que durant tants anys hem tingut guardats i que molts són, amb seguretat, futures icones turístiques”. L’objectiu, però, és que aquesta oferta arribi també als barcelonins.