Els comerciants ho saben, els primers dies la gent mira més que compra. Però per a molts la campanya de Nadal ha començat prou bé. El consum varia en funció del producte, hi ha botiguers que es mostren més pessimistes. L'any passat va ser la pitjor campanya en molts anys. Les vendes van caure fins a un 10%, entre altres motius per la pujada de l'IVA i la supressió de la paga extra als funcionaris. Per això la previsió per a aquest Nadal és més positiva, i s'espera que la facturació augmenti entre un 2% i un 3% respecte de l'any passat. L'afluència de públic i les vendes s'intensifiquen sobretot la darrera setmana i, molt especialment, els quatre darrers dies abans de Nadal i de Reis. Els botiguers no descansaran fins al 24, tindran més feina però també faran més caixa.

Comerços oberts tot l’any

Els comerciants del centre de la ciutat reivindiquen obrir més diumenges i festius durant tot l’any i no només per la campanya de Nadal. Amb aquest objectiu, i aliats amb el Gremi d’Hotels, han creat la Plataforma Comerç i Turisme. La nova entitat defensa l’ampliació horària també a la primavera i a la tardor, aprofitant l’auge turístic de la ciutat, i que sigui cada eix a títol individual el que decideixi sense traves quan obrir.

La plataforma també planeja una taxa que haurien de pagar els operadors internacionals que s’instal·lin al centre. D’aquesta manera es pretén que s’impliquin de forma directa en les despeses que suposen la neteja, la seguretat o l’estètica d’aquests carrers cèntrics.