Estètica atrevida i un format completament nou. BTV tria un projecte de joves que inicien la seva carrera professional i l'emet durant tot el mes. La novetat és que el públic mana. Si els espectadors volen que es transformi en una sèrie, han d'ajudar a finançar-la a través de la plataforma de microfinançament Verkami. JONÀS SALA, cofundador de Verkami "És la primera vegada a nivell mundial que una evolució d'una campanya de crowdfunding, per donar suport en aquests primers pilots, es mostra en directe en una televisió i es permet que l'audiència s'impliqui." ADRIÀ ESPÍ, coguionista i director d''El mort viu' "Si tinguéssim els diners faríem una primera temporada on desenvoluparíem tot aquest univers d'El mort viu." Són els primers. De moment han aconseguit més de 2.200 euros però encara tenen dues setmanes per convèncer els espectadors. Des de la universitat afirmen que el programa contribueix a reduir la distància entre el món acadèmic i el professional, i genera esperança. JORDI BALLÓ, professor de Comunicació Audiovisual de la UPF "Això dinamitza tots els sectors. Els estudiants aquest any ja no tindran el mateix sentiment perquè saber que això existeix anima a nous formats." 'Tube d'assaig' és un programa col·laboratiu, que neix gràcies a l'acord entre diferents actors com la universitat, Filmin, Verkami, o Serializados. SERGI VICENTE, director de BTV "Això fa que el nostre àmbit de cobertura sigui molt més ampli. ..." . Si, a més a més, som capaços de recollir diners i tenir aquesta temperatura de l'audiència, vol dir que hem fet les coses bé." Els creadors d''El mort viu' també ho esperen.

El primer ‘Tube d’assaig’ de la televisió municipal ja està en marxa. Des de fa un parell de setmanes i fins a mitjan octubre, BTV emet el pilot d’‘El mort viu‘. Es tracta d’un audiovisual de ficció creat per joves llicenciats de la Universitat Pompeu Fabra que narra la història tragicòmica de la família Gifra.

La gran novetat del programa és que, durant l’emissió, a la part superior de la pantalla apareix una barra que indica en quin punt està el finançament del programa. Si els espectadors volen que es transformi en una sèrie, han d’ajudar a finançar-la a través de la plataforma de microfinançament Verkami. Per tant, el públic mana. De moment han aconseguit més de 2.200 euros, però encara tenen dues setmanes per convèncer els espectadors. Segons Jonàs Sala, cofundador de Verkami, “és la primera vegada a escala mundial que una evolució d’una campanya de ‘crowdfunding’, per donar suport en aquests primers pilots, es mostra en directe en una televisió”.

Jordi Balló, professor de Comunicació de la Universitat Pompeu Fabra, explica que obrir aquesta finestra dinamitza tots els sectors i contribueix a la innovació: “Els estudiants aquest any ja no tindran el mateix sentiment perquè saber que això existeix anima a nous formats“, afirma.

‘Tube d’assaig’ neix gràcies a l’acord entre diferents actors, com la Universitat Pompeu Fabra, Filmin, Verkami, l’Escac o Serializados. El director de BTV, Sergi Vicente, considera que aquesta col·laboració fa que “el nostre àmbit de cobertura sigui molt més ampli” i considera que “si, a més a més, som capaços de recollir diners i tenir aquesta temperatura de l’audiència, vol dir que hem fet les coses bé.”

El proper projecte que s’emetrà a BTV serà ‘Taxi‘, un audiovisual de ficció creat per Miquel Díaz, format en direcció a l’Escola Superior de Cinema de Catalunya.