Enigmàtic, desconcertant, estrany… són alguns dels adjectius que acompanyen les obres de Lluïsa Cunillé, una de les dramaturgues contemporànies catalanes més reconegudes i consolidades en l’actualitat. Ara, la Sala Beckett i la Universitat Oberta de Catalunya (UOC) li dediquen un cicle.

Cunillé ha escrit més d’una trentena d’obres i i acumula més d’una desena de reconeixements, com el Premi Ciutat de Barcelona o el Premi Nacional de Literatura Dramàtic.

Un espai de creació…

El cicle fa una immersió a la trajectòria de Cunillé i combina lectures dramatitzades d’algunes de les seves obres més emblemàtiques, com ‘Barcelona, mapa d’ombres’, amb tres produccions noves. Per exemple, ‘Piedra y encrucijada’ del valencià Paco Zarzoso, que l’any 1995 va fundar la Companyia Hongaresa de Teatre, juntament amb Lola López i la mateixa Cunillé.

La Beckett també ha programat ‘El jardí’, dirigit per Albert Arribas i interpretat per Màrcia Cisteró i Antònia Jaume. La Ruta 40 signa un altre dels muntatges: ‘Els subornats’. Sergi Torrecilla, un dels actors de la peça, explica que el que més els va atreure de l’autora era “tot el que es deixa de dir” i afegeix: “El que m’agrada especialment és el misteri que genera. Descobrir a poc a poc la informació i que el teu imaginari la porti més enllà”.

… i un espai de debat

El cicle també inclou conferències i taules rodones sobre l’obra de l’autora, que reflexionen sobre algunes característiques de la seva teatralitat, com el llenguatge o els personatges. Adriana Nicolau, una de les comissàries del cicle, apunta que un dels valors de l’obra de Cunillé rau en la mirada pròpia sobre els temes que preocupen la societat: “Reflexiona sobre qüestions existencials humanes molt universals, contemporànies i sobre dilemes polítics del nostre temps”.

Hi ha activitats programades fins al 14 de febrer.