Espectacularment massificada la primera jornada del Primavera Sound al Parc del Fòrum. La previsió era d’aplegar unes 80.000 persones i el cert és que s’han vist esplanades d’alguns escenaris on era tota una proesa situar-se amb bona visibilitat.

S’han pogut veure algunes de les novetats que el certamen estrena per seguir millorant (i creixent). Els dos escenaris principals (E. Damm i Pull&Bear), per exemple, ja no estan encarats, sinó muntats en paral·lel. Són molt més grans i admeten concerts espectaculars, amb ballarins i coreografies com les que ha desplegat, per exemple, la “celebrity” Charli XCX (per cert, on eren els músics?). O l’únic escenari alimentat amb bateries, el Plenitude. Ha causat furor el petit Boiler Club, una mena de discoteca circular en la qual el públic balla al voltant del discjòquei, emulant gairebé una cerimònia de dansa ancestral.

Dones protagonistes i vells coneguts

Ja fa temps que el Primavera, com altres festivals, busca la paritat. En aquesta primera jornada hi ha hagut força protagonisme femení: l’esmentada Charli XCX, Bad Gyal, Kacey Musgraves, Amaarae o Sharon van Etten, per no parlar de la gran dama de la cançó mediterrània Maria del Mar Bonet.

L’altre capítol destacable és el dels vells aliats. Grups que han visitat el festival manta vegades, com Tame Impala, Yo la Tengo o, en menor mesura, Pavement. Bandes que remeten molt a l’ànima “indie” primigènia del certamen. I, per cert, una mala notícia de cara a la segona jornada al Parc del Fòrum: cauen del cartell The Strokes, també representatius d’aquest esperit originari.