Set anys després de la darrera mostra a la galeria Toni Tàpies, les obres de l’escultor Jaume Plensa –guardonat recentment amb el Premi Ciutat de Barcelona– tornaran a la ciutat per dialogar amb l’arquitectura de Lluís Domènech i Muntaner. El Palau de la Música ha convidat l’artista perquè ubiqui, l’any que ve, algunes escultures en espais de l’edifici amb l’objectiu de “reflexionar sobre els cànons” i el valor del concepte “clàssic” per a cada generació.
La primera mostra que va fer Plensa va ser a la Fundació Miró (1980) però l’artista ha guanyat reconeixement internacional a fora de la ciutat amb escultures com ‘The crown fountain’ -instal·lada al Millenium Park de Chicago– o el bust ‘Roots‘, a Tòquio. Tot i que a l’espai públic de Barcelona es poden trobar algunes peces seves -com ara la desconeguda ‘Escullera’ de Nou Barris o l’escultura De’llArte de Can Framis– l’artista va reconèixer recentment que trobava a faltar una escultura icònica seva a la ciutat. A Barcelona ha exposat majoritàriament a la Galeria Toni Tàpies però també en mostres col·lectives al MACBA i la Fundació Miró.
El Palau també ha convidat l’artista sud-africà William Kentridge, en el marc de la iniciativa per relacionar la música i les arts plàstiques i que recentment va portar Perejaume a l’escenari. Pel que fa a la programació musical, el Palau comptarà figures com Daniel Barenboim –amb la Staatskapelle Berlin- i tindrà Hèctor Parra com a compositor convidat. La novetat destacada de la nova temporada és el nou cicle Palau 100 Grans Veus!, que inclourà concerts d’Anna Netrebko, Rolando Villazón, Matthias Goerne o Xavier Sabata.