Segons Peran la cancel·lació de l’exposició “La bèstia i el sobirà”, ha generat “molt soroll” perquè la situació ha estat “sorprenent”. El crític d’art ha assegurat que “el procés de treball no ha sigut l’adequat” perquè l’exposició estava preparada i “no se’n coneixien del tot els continguts que s’hi mostraven”. A parer seu, la direcció del museu “haurà rebut pressions” perquè l’obra controvertida ‘Haute couture 04 transport’, de l’austríaca Inés Doujak i el britànic John Barker, no s’exposés.

“Refer i reconduir la situació”.

Sobre què s’hauria de fer ara, Peran considera que la direcció del museu ha de “refer i reconduir la situació” perquè encara hi és a temps. De conseqüències, també n’hi haurà, ha dit. S’ha referit a com influenciarà aquest fet sobre el funcionament i les dinàmiques de treball del museu i també en el públic usuari que veurà com “no es permet” qualsevol tipus d’exhibicions o mostres.