Som al Teatre Lliure, però al Teatre Lliure d'abans, el de l'antiga Cooperativa de la Lleialtat, on els diumenges, els veïns, venien a ballar. Hi actua l'orquestra d'en Jaume Sisa. I en aquest envelat el primer que fan molts espectadors, convidats per algun dels intèrprets o no, és ballar un pasdoble. La veu de Sisa posa notes de nostàlgia al viatge a l'univers literari de Juan Marsé que proposa l'obra, el que reflecteix la vida de barri en la Barcelona de la postguerra. ORIOL BROGGI, director escènic "Hi ha una cosa poètica que eleva aquesta cosa quotidiana, l'eleva molt amunt. Passa en els textos de Marsé, passa en el món de Marsé, passa a les cançons de Sisa." El protagonista d''Adiós a la infancia' és en Ringo. Resseguint els seus passos de trànsit a l'edat adulta l'espectador veu desfilar personatges i situacions de cinc novel·les de Juan Marsé. La majoria, personatges derrotats. ORIOL BROGGI, director escènic "Un tipus de país que s'està imposant sobre uns perdedors, que són els que han perdut la guerra. Ja siguin catalans, castellans, ja siguin de Barcelona, refugiats. Això és igual. Són perdedors." Pau Miró, responsable de la dramatúrgia, ha estat l'encarregat del difícil exercici d'ordenar les històries, traient sovint personatges d'un context literari per situar-los en un de nou. Tenia tot el beneplàcit de Juan Marsé, qui en el seu moment va convidar, textualment, a 'fotre mà a les seves paraules'.