Aquesta fotografia va fer volta el món quan va rebre el prestigiós guardó World Press Photo. La va publicar 'The New York Times' i mostra les revoltes del Iemen. L'autor n'és Samuel Aranda, un fotoperiodista nascut a Santa Coloma de Gramenet que ahir va explicar la il·lusió que li va fer retrobar-se amb la família dels protagonistes de la imatge guardonada. Fa 13 anys que el seu objectiu ha viatjat per mig món per denunciar les injustícies dels països en conflicte o la mateixa crisi espanyola. SAMUEL ARANDA, fotoperiodista "A qualsevol situació no és necessari fer fotografia forense, estar allà a sobre i fer detalls, però èticament, de dir: 'hi ha un nen mort, no faré la foto del nen mort, sí, sí que la faré'. A més a més, crec molt que s'han de fer aquest tipus de fotos, en aquest sentit no em poso cap límit." Fins avui els fotògrafs inscrits que s'estan obrint camí en el món de la fotografia documental, tenen l'oportunitat de mostrar la feina feta, fer contactes i preguntes a alguns dels professionals més importants d'aquest àmbit. ARIANNA RINALDO, directora d'OjodePez "Creo que es importante que los fotógrafos jóvenes investiguen en si mismos por qué quieren ser fotógrafos de cualquier tipo. Qué quieren comunicar al mundo o al público con quien van a hablar." Ahir també van mostrar fotografies diversos col·lectius com Ruido, Phacto, Pandora o Calle 35. MARCELO CABALLERO, membre fundador de Calle 35 "La fotografía de calle se diferencia del fotoperiodismo porque cada fotografia es una fotografía que cuenta una historia." La tercera edició d'aquesta trobada internacional de fotografia documental posarà el punt final avui a les vuit del vespre amb una conferència de Gervasio Sánchez que porta per títol La guerra no és un espectacle.

La d’aquest any és la tercera edició de l’OjodePez Photo Meeting, una trobada internacional de fotògrafs organitzada per La Fábrica i La Virreina Centre de la Imatge, que neix en torn de la revista de fotografia documental ‘OjodePez’. Des d’aquest divendres i fins diumenge es podran veure portafolis de fotografies, assistir a conferències, projeccions, converses i trobades professionals. La trobada vol afavorir el diàleg i el debat com a bases fonamentals per al desenvolupament de la fotografia documental en un moment en què la xarxa proporciona molta informació.

En aquesta tercera edició, la trobada ha aconseguit atreure grans noms internacionals de la fotografia documental i ha col·laborat amb galeries, estudis i museus que treballen habitualment en el sector de la fotografia i que poden convertir aquesta trobada internacional en un altaveu.