Una imatge curiosa: el conseller de Cultura, Ferran Mascarell, arribant a la inauguració de l'Arts Santa Mònica acompanyat per un personatge sospitosament semblant a Vladimir Putin. Però és Vladislav Mamyshev-Monroe, que com l'americana Cindy Sherman ha convertit el seu cos en peça d'art. La mostra és d'una gran potència visual i d'una contemporaneïtat rabiosa. Rússia és un país convuls, però mentre els polítics s'entesten a prometre la tornada a l'ordre, els artistes han fet del caos un tret d'identitat estètica. ANDREI EROFEEV, comissari de l'exposició "Els artistes diuen: 'atenció, potser la situació de desordre no és tan dolenta. Potser s'ha de deixar que les coses flueixin per si soles. Com evolucionen de forma natural. També l'obra artística, no només la vida'." ANDREI EROFEEV, comissari de l'exposició "En tot això hi ha un aspecte ètic: la resignació. No cal combatre aquesta realitat, no cal protestar, sinó que cal reconèixer i cercar-hi els aspectes positius." Un altre tret distintiu és l'absència gairebé total de referències a l'època soviètica i els seus mites. Boris Orlov, un dels artistes destacats de la mostra, és autor de 'Contorns del temps'. ANDREI EROFEEV, comissari de l'exposició "Sobre unes imatges de guerra dels anys 30-40, imatges que van ser clau en la història soviètica, ara floreixen uns ornaments que les fan desaparèixer." Hi abunden les obres amb tècnica mixta i, sobretot, les instal·lacions, també les audiovisuals.