Josep Caballé-Domenech va tornar a trepitjar ahir L'Auditori en un moment dolç de la seva carrera, que va començar precisament com a percussionista de l'OBC. Un bon dia va fer el salt a Viena per completar la formació i des de llavors no ha parat d'anar d'un lloc a l'altre, un camí que considera necessari per fer aquesta feina JOSEP CABALLÉ, director d'orquestra "Qualsevol que em vingui a preguntar què he de fer per ser un director li diria: 'doncs mira, toca tots els instruments que puguis, toca a totes les orquestres que puguis, i vés a totes les parts del món que puguis'. Perquè veure una simfonia de Bruckner, o de Mahler, o de Schuman o de Beethoven a Escandinàvia no té res a veure amb l'experiència que pots tenir a Alemanya o l'experiència que pots tenir a Austràlia." El programa estava confegit amb dues simfonies ben diferents, però que Caballé considera d'alguna manera complementàries: la sisena de Beethoven, coneguda com 'La Pastoral', i la segona de Txaikovsky. Totes dues representen el vessant més lluminós de dos compositors d'existència complicada, i ambdues estan escrites des del gaudi d'observar el camp i la natura. JOSEP CABALLÉ, director d'orquestra "Jo les anomeno dues petites joies, no. I em sembla que posar-les juntes té un sentit. D'alguna forma és com dir: bé, estem parlant del mateix però amb 100 anys de diferència." Entre els molts projectes que té al cap el director hi ha seguir col·laborant amb el compositor i amic Enric Palomar, amb qui assegura tenir molta sintonia. L'OBC, per la seva banda, acaba d'arribar d'una gira europea amb el guitarrista Juan Manuel Cañizares, ple de bones crítiques.