Dos dies després d’engegar la novena edició, el MIRA Digitals Arts Festival ha celebrat la primera de les tres jornades a la Fabra i Coats, l’autèntic epicentre del festival. Ho és per darrera vegada, perquè la potència del so de moltes actuacions és incompatible amb l’edifici d’habitatges de protecció en què es converteix un dels blocs del recinte que va ser fabril. De fet, aviat es començaran a donar les claus dels primers pisos.
És un repte, doncs, per als organitzadors trobar una nova ubicació amb diversos espais, que permeti instal·lar la tradicional cúpula geodèsica on es projecten obres de videoart en 360º, desplegar diverses instal·lacions i que disposi, a més, d’una sala amb capacitat per a 2.000 espectadors per a l’escenari principal, el de les actuacions en directe.
Talent local i internacional
La novena edició del festival d’arts digitals torna a equilibrar l’escena local amb noms de referència de la internacional com Floating Points, Chris Clark o Biosphere. En la primera jornada s’ha pogut veure el xou dels primers, acompanyat de visuals de l’estudi barceloní Hamill Industries. Al mateix escenari ha presentat disc Huma, nom artístic d’Andrés Satué, qui ha col·laborat per primer cop amb l’estudi Eyesberg, també de Barcelona. Una de les apostes del MIRA és instigar les col·laboracions entre artistes musicals i visuals.
Aquesta edició amplia a sis les instal·lacions immersives de gran format, amb treballs de Carlos Sáez, Rick Farin, Audint (que estrena mundialment la multisensorial ‘Obsidisorium’), d’alumnes de l’escola Elisava o de l’estudi Does Work. La més visible, però, és la instal·lació lumínica ‘Un hilo de 11W’, d’Antoni Arola. Rep i guia els assistents a la Fabra i Coats amb un feix de llum que recorre diversos espais de l’antiga fàbrica.